Politica de returnare a produselor
1. Cadrul legal
Conform Ordonanţei de Urgenţă Nr. 34/2014 din 04.06.2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin.(3) şi art. 14, în termen de 14 zile lucrătoare de la recepţionarea fizică a produsului achiziţionat.
2. Cadru general
Produsele achiziţionate de Client se pot returna, în ambalajul original şi în aceeaşi stare în care au fost recepţionate, în termen de 14 zile lucrătoare de la primire, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv.
Clientul are obligația de a notifica Furnizorul despre intenția de returnare folosind formularul din pagina "Returnare produs". Efectuarea oricărei comenzi pe site-ul www.officegarage.ro presupune acceptarea termenelor şi condiţiilor!
Dacă un client are un cont existent pe site, poate returna un produs folosind opțiunea de returnare aflată în contul de client.
Clientul poate plasa o cerere pentru a returna produsele din contul său de client, iar dacă a plasat o comandă în regim de vizitator, poate accesa secțiunea Returnare produs de pe un dispozitiv de tip Laptop sau Desktop. Formularul nu funcționează de pe dispozitive mobile.
IMPORTANT!!!
1. Dreptul de retur pentru produsele neutilizate este de 14 zile. După această perioadă, produsele nu se mai pot returna, decât dacă se menționează diferit în pagina produsului.
2. Dreptul de înlocuire şi/sau factura storno, garanţii, returnare bani, etc. este de până la 7 zile lucrătoare.
Clientul poate solicita returul de produse în următoarele cazuri, iar cheltuielile implicate sunt suportate de Furnizor:
a. Produsul livrat nu corespunde specificaţiilor de pe site-ul www.officegarage.ro. Clientul poate solicita pentru înlocuirea produsului sau pentru rambursarea integrală a contravalorii dacă primeşte un produs diferit de cel comandat.
b. Produsul livrat nu este funcţional. Clientul poate solicita pentru înlocuirea produsului sau pentru rambursarea integrală a contravalorii dacă produsul comandat este nefuncţional sau prezintă defecte de fabricaţie, altele decât este precizat în pagina produsului.
Ex.: Clientul nu poate returna un produs ce apare ca fiind Refurbished, dacă pe pagina produsului a fost specificat acest aspect.
c. Produsul este livrat într-un colet deteriorat. Clientul poate solicita pentru înlocuirea produsului sau pentru rambursarea integrală a contravalorii dacă produsul se află într-un colet deteriorat vizibil. Furnizorul nu își asumă responsabilitatea pentru eventualele defecte fizice datorate transportului, de aceea fiecare Client are obligaţia de a verifica pachetul după primire și de a se asigura că produsul nu a suferit defecte. Clientul are obligația de a verifica integritatea coletului în maximum 2 ore de la primire și de a anunța furnizorul, prin e-mail cu imagini ataşate, de eventualele defecte de transport, dar totodata și obligația de a întocmi cu agentul companiei de curierat un proces verbal prin care notifică aspectul de deteriorare.
In toate aceste cazuri, Furnizorul poate cere Clientului mai multe informatii legate de produsul de care are nevoie, inclusiv poze cu dispozitivul sau piesa / componenta de care are nevoie (fie sparta, rupta etc.).
Clientul poate solicita returul de produse în următoarele cazuri, iar cheltuielile implicate sunt suportate de Client:
d. Produsul livrat este diferit de cel de pe site-ul www.officegarage.ro, datorită unei comenzi greşite efectuate de Client într-un moment de neatenție sau din alte motive. Clientul poate solicita pentru înlocuirea produsului sau pentru o rambursare parţială (costul de curierat cade în sarcina clientului), caz în care nu se mai doreşte produsul cumpărat. Prin urmare, clientul suportă toate costurile de curierat.
e. Clientul doreşte a renunţa la achiziţionarea produsului după recepţionarea fizică a acestuia. Clientul poate solicita o rambursare parţială (doar preţul de pe site) dacă nu se mai doreşte produsul cumpărat. De asemenea, plăteşte costurile de transport aferente.
f. Clientul realizează că doreşte alt produs după recepţionarea fizică a produsului comandat iniţial. Clientul poate solicita pentru schimbarea produsului sau pentru o rambursare parţială (doar preţul de pe site), caz în care nu se mai doreşte produsul cumpărat. De asemenea, plăteşte costurile de transport aferente.
3. Cadru procedural
- În termen de 24 de ore lucrătoare de la transmiterea notificării, Clientul va primi un e-mail cu privire la solicitarea înaintată, cu detaliile procesului de returnare a produsului achiziţionat;
- Produsul se returnează în starea în care a fost primit, în ambalajul original complet şi cu toate etichetele intacte, împreună cu factura şi certificatul de garanţie în original sau copie. Pierderea documentelor atrage după sine întârzieri privind restituirea contravalorii produselor sau chiar refuzarea returului;
- Dacă returul este acceptat, Clientul poate opta pentru înlocuirea produsului iniţial cu un produs identic sau pentru rambursarea integrală a valorii acestuia. În acest caz, Clientul trebuie să furnizeze un COD IBAN şi un NUME TITULAR. ATENTIE: in cazul persoanelor juridice (firme) se va accepta doar un cod iban al firmei;
- Produsul va fi expediat la sediul Furnizorului printr-un serviciu de curierat rapid la adresa Str. Crisan, Nr. 31W, Slatina, jud. Olt;
- Contravaloarea produselor va fi restituită integral până la îndeplinirea termenului legal prevăzut. Contravaloarea produselor poate fi restituită doar prin transfer bancar sau notă de credit pe platforma www.officegarage.ro;
- Dacă produsul este returnat într-o stare în care nu mai poare fi vândut ca nou, fiind transformat într-un produs second-hand, iToT Piesaria S.R.L. îşi rezervă dreptul de a refuza returul sau, în cazul în care se acceptă returul, de a solicita Clientului o taxă, cuprinsă între 0-50%, pentru a acoperi diferenţa de preţ rezultată din vânzarea produsului ca second-hand.
4. Situaţii posibile/Exemplificare
Situaţia 1 - dacă greşeala s-a produs din vina Clientului.
Observaţie: Doar pentru cazurile de la punctul d, e şi f!
Dacă se doreşte restituirea banilor:
- Produsul se returnează în starea în care a fost primit, în ambalajul original şi cu toate etichetele intacte, împreună cu factura şi certificatul de garanţie în original;
- Produsul trebuie ambalat corespunzător pentru a nu fi deteriorat în urma transportului;
- Coletul trebuie trimis către SC iToT Piesaria SRL prin orice curier rapid, nu prin Poşta Română;
- Plata transportului o sa fie achitată de Client, deoarece nu a fost greşeala SC iToT Piesaria SRL;
- Restituirea banilor prin cont bancar: Trebuie specificat un CONT IBAN şi un NUME TITULAR pentru returnarea banilor; ori printr-un e-mail, ori pe spatele facturii în interiorul coletului. Contravaloarea produselor va fi restituită integral în termenul legal;
- Restituirea banilor numerar nu este posibilă.
Dacă se doreşte alt produs:
- Produsul se returnează în starea în care a fost primit, în ambalajul original şi cu toate etichetele intacte, împreună cu factura şi certificatul de garanţie în original;
- Produsul trebuie ambalat corespunzător pentru a nu fi deteriorat în urma transportului;
- Coletul trebuie trimis către SC iToT Piesaria SRL prin orice curier rapid, nu prin Poşta Română;
- Plata transportului o sa fie achitată de Client, deoarece nu a fost greşeala SC iToT Piesaria SRL;
- Restituirea banilor se poate face sub formă de voucher sau notă de credit în aceeași valoare astfel încât în contul de client se alocă acea suma preplatită pentru achiziția unui alt produs.
Situaţia 2 - dacă greşeala s-a produs din vina SC iToT Piesaria SRL
Observaţie: Doar pentru cazurile de la punctul a, b şi c!
Dacă se doreşte restituirea banilor:
- Produsul se returnează în starea în care a fost primit, în ambalajul original şi cu toate etichetele intacte, împreună cu factura şi certificatul de garanţie în original;
- Produsul trebuie ambalat corespunzător pentru a nu fi deteriorat în urma transportului, altfel ne rezervam dreptul de a nu returna contravaloarea platita;
- Coletul trebuie trimis către SC iToT Piesaria SRL prin orice curier rapid, nu prin Poşta Română;
- Plata transportului o sa fie achitată de SC iToT Piesaria SRL în limita de km acceptați de către compania de curierat. Ex.: Nu se vor accepta colete returnate care au un cost de transport + km suplimentari ca urmare a taxelor percepute de compania de curierat în afara ariei de livrare/ridicare. Așadar, Clientul are obligația de a solicita costul fără limită de KM din partea companiei de curierat;
- Restituirea banilor prin cont bancar: Trebuie specificat un CONT IBAN şi un NUME TITULAR pentru returnarea banilor; ori printr-un e-mail, ori pe spatele facturii în interiorul coletului. Contravaloarea produselor va fi restituită integral în cel mult 48 de ore lucrătoare de la recepţionarea fizică a produsului;
- Restituirea banilor numerar: Nu se poate efectua.
Dacă se doreşte alt produs similar:
- Produsul se returnează în starea în care a fost primit, în ambalajul original şi cu toate etichetele intacte, împreună cu factura şi certificatul de garanţie în original;
- O să fie efectuată activitatea de "colet swap": SC iToT Piesaria SRL o să trimită un curier să ridice coletul vechi de la Client şi să livreze coletul nou. Clientul nu va avea nimic de plată.
Mai multe informatii puteți regăsi pe pagina de Termeni și Condiții.