Generalități
Folosirea, vizitarea sau efectuarea unor comenzi pe acest site web implică acceptarea acestor termeni și condiții. iToT Piesaria S.R.L. își rezervă dreptul de a face modificări fără o notificare în prealabil, doar cu afișarea ultimei modificări înregistrate pe website (în josul paginii). Vă rugăm să vizitați periodic această pagină web pentru asigurarea că ați luat la cunoștință de noi prevederi legale sau prevederi ce țin de modul în care funcționează iToT Piesaria SRL.
Definiție
Persoană juridică deținătoare a site-ului web www.officegarage.ro se numește S.C. iTOT Piesaria S.R.L., CUI 45063408, RECOM J28/1056/2021, sediul social Str. Crișan, Nr. 31W, Slatina, jud. OLT și va fi denumită în continuare Furnizor, Piesaria, officegarage.ro. Persoana fizică sau juridică, care comandă și achiziționează produse prin intermediul acestui site web va fi denumită în continuare Client. Fotografiile digitale, textele, datele tehnice, prețurile, precum și celelalte informații reprezintă proprietatea intelectuală* a Furnizorului, iar copierea lor fără acordul scris al acestuia este o infracțiune și se va pedepsi conform legii.
* - cu excepția unor elemente grafice puse la dispoziție în mod gratuit pe platforma Unsplash.com.
1. Informații personale
Sunteți de acord că în momentul accesării, utilizării sau furnizării oricăror informații personale, Furnizorul va avea informațiile Clientului și le va utiliza în limita legalității. De asemenea, se obligă să respecte politica internațională legată de protejarea informațiilor personale.
În momentul plasării unei comenzi, Clientul, poate opta pentru cumpărături în regim de vizitator sau tip creare cont, ultima opțiune salvând datele aferente contului în baza de date a serverului pe care este găzduit Furnizorul.
Accesarea contului și plasarea comenzilor respective sunt responsabilitatea Clientului și vor fi tratate ca atare. Furnizorul nu va fi făcut responsabil pentru eventualele erori survenite în urma neglijenței utilizatorului privind securitatea și confidențialitatea contului și a parolei, dar și a datelor cu caracter personal ce survin ca urmare a breșei de securitate în contul Clientului datorită neglijenței menționată anterior.
2. Securitatea datelor personale
Datele personale ale Clientului pot fi folosite de către Furnizor pentru îmbunătățirea calității serviciilor, produselor și pentru confirmarea comenzilor. Clientul va fi notificat utilizând una dintre căile puse la dispoziție: poștă electronică, telefonic sau prin poșta scrisă. Datele procurate prin intermediul comenzii mai pot fi folosite pentru emiterea de rapoarte lunare în cadrul companiei, respectând confidențialitatea datelor personale, sau pentru emiterea de informații zilnice, săptămânale, lunare, anuale sau când Furnizorul va considera de cuviință ori a abonărilor de informații promoționale, acolo unde clientul a solicitat în mod expres acest lucru.
De asemenea, datele personale ale Clientului pot fi trimise către autorități atunci când limitele legale impun acest lucru în scopul verificării legitimității acestora.
Datele furnizate de clienți sunt și vor rămâne personale, iar Furnizorul se angajează să păstreze aceste informații strict confidențiale și să nu distribuie aceste informații unor terțe persoane, excepție fiind cazul în care transportul produselor se va face către altcineva decât Clientul, cu acordul explicit al acestuia, prin prin formularul de comandă tratat ca o împuternicire, fie printr-o notificare scrisă din partea clientului.
Acest site web folosește tehnologii de criptare a datelor personale împotriva pierderii, alterării sau folosirii greșite a informațiilor care se află sub controlul nostru. Această tehnologie se numește SSL (Secure Sockets Layer).
S.C. iTOT Piesaria S.R.L. (www.officegarage.ro) se obligă să respecte drepturile dumneavoastră, conferite de legea 677/2001, dar și de prevederile GDPR, iar la cererea dumneavoastră scrisă prin poștă electronică (a se folosi secțiunea Contact) sau poșta scrisă (Str. Crișan, Nr. 31W, Slatina, jud. OLT), Furnizorul se obligă:
– să rectifice, actualizeze, blocheze, șteargă sau să transforme în date anonime, în mod gratuit, datele a căror prelucrare nu este conform dispozițiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date;
– să înceteze prelucrarea datelor dumneavoastră personale. S.C. iToT Piesaria SRL (www.officegarage.ro) certifică faptul că va respecta drepturile conferite de Legea nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, de Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic și de Ordonanța nr. 130/2000 privind protecția Clienților la încheierea și executarea contractelor la distanță cu modificările ulterioare. Printre aceste drepturi se numără și:
- dreptul de a cere S.C. iToT Piesaria SRL (www.officegarage.ro) să vă confirme dacă prelucrează sau nu datele dumneavoastră personale, în mod gratuit (o solicitare pe an);
- dreptul de a cere S.C. iToT Piesaria SRL (www.officegarage.ro) să rectifice, actualizeze, blocheze sau șteargă, în mod gratuit, acele date furnizate a căror prelucrare nu este conform dispozițiilor Legii nr. 677/2001;
- dreptul de a cere S.C. iToT Piesaria SRL (www.officegarage.ro) să înceteze, în mod gratuit, prelucrarea datelor personale.
Orice încercare de a accesa datele personale ale altui utilizator, de a modifica conținutul site-ului (www.officegarage.ro) sau de a perturba performanțele serverului pe care rulează site-ul, va fi considerată o tentativă de fraudă și se va declanșa o cercetare penală împotriva aceluia sau acelora care a(u) încercat acest lucru.
3. Politica de confidențialitate
www.officegarage.ro, denumită generic în cele ce urmează și iToT Piesaria SRL, în calitate de autor/proprietar/administrator al website-ului www.officegarage.ro respectă caracterul privat și securitatea informației furnizate de către dumneavoastră atunci când utilizați acest website, inclusiv a datelor cu caracter personal și aplică prezenta Politica de confidențialitate.
Accesul/vizitarea acestui website de către dumneavoastră se supune Regulilor/Termenilor de Utilizare și Politicii de Confidențialitate și implică acceptul explicit al dumneavoastră cu privire la acestea, iar acest proces reprezintă întreagă înțelegere (contractul) dintre părți.
iToT Piesaria SRL își rezervă dreptul de a schimba și actualiza, în orice moment, conținutul website-ului www.officegarage.ro, precum și Politica de Confidențialitate și regulile/Termenii de Folosire, fără nici un fel de notificare prealabilă. De aceea, vă rugăm să vizitați periodic această secțiune pentru a verifica termenii și condițiile pe care ați agreat să le respectați.
Termenii și condițiile prezentate sunt valabile și se aplică pentru toate website-urile din domeniul S.C. iToT Piesaria SRL Toate aceste website-uri (așa cum există ele în prezent sau vor fi ulterior implementate), precum și website-ul www.officegarage.ro, vor fi denumite generic, în mod individual sau colectiv, „site” și/sau „site-uri” în cele ce urmează.
În cadrul prezentului document, cuvintele la singular includ pluralul, cuvintele la plural includ singularul, cuvintele care denotă genul masculin includ femininul și cuvintele care denotă genul feminin includ masculinul.
Site-ul web officegarage.ro este compatibil cu GDPR, așadar, clientul are posibilitatea de a își selecta opțiunile cu privire la datele furnizate utilizând butonul de mai jos.
Controleaza-ti confidentialitatea
3.1. Definiții
- date cu caracter personal – orice informații referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă; o persoană identificabilă este acea persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în mod particular prin referire la un număr de identificare ori la unul sau la mai mulți factori specifici identității sale fizice, fiziologice, psihice, economice, culturale sau sociale;
- prelucrarea datelor cu caracter personal – orice operațiune sau set de operațiuni care se efectuează asupra datelor cu caracter personal, prin mijloace automate sau manuale, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvăluirea către terți prin transmitere, diseminare sau în orice alt mod, alăturarea ori combinarea, blocarea, ștergerea sau distrugerea;
- stocarea – păstrarea pe orice fel de suport a datelor cu caracter personal colectate;
- sistem de evidență a datelor cu caracter personal – orice structură organizată de date cu caracter personal, accesibilă potrivit unor criterii determinate, indiferent dacă această structură este organizată în mod centralizat ori descentralizat sau este repartizată după criterii funcționale ori geografice;
- operator – orice persoană fizică sau juridică, de drept privat ori de drept public, inclusiv autoritățile publice, instituțiile și structurile teritoriale ale acestora, care stabilește scopul și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal;
- terț – orice persoană fizică sau juridică, de drept privat ori de drept public, inclusiv autoritățile publice, instituțiile și structurile teritoriale ale acestora, alta decât persoana vizată, operatorul ori persoana împuternicită sau persoanele care, sub autoritatea directă a operatorului sau a persoanei împuternicite, sunt autorizate să prelucreze date;
- destinatar – orice persoană fizică sau juridică, de drept privat ori de drept public, inclusiv autoritățile publice, instituțiile și structurile teritoriale ale acestora, căreia îi sunt dezvăluite date, indiferent dacă este sau nu terț; autoritățile publice cărora li se comunică date în cadrul unei competențe speciale de anchetă nu vor fi considerate destinatari;
- date anonime – date care, datorită originii sau modalității specifice de prelucrare, nu pot fi asociate cu o persoană identificată sau identificabilă;
- date statistice – date care au fost obținute că urmare a prelucrării de către operator a datelor cu caracter personal, dar care nu pot fi folosite la identificarea unei persoane și sunt folosite exclusiv pentru scopuri statistice și/sau de informare, promovare.
3.2. Colectarea de date cu caracter personal
iToT Piesaria SRL poate colecta de la dumneavoastră date cu caracter personal, dar numai cu acordul dumneavoastră și dacă ni le furnizați voluntar. Tipurile de pagini prin care solicităm informații:
- Formularul de contact: Adresă de e-mail, corp mesaj, adresa IP;
- Formularul de înregistrare utilizator: Nume complet, adresa completă, adresa de e-mail, adresa IP, numărul de telefon;
- Formular de abonare de tip newsletter: Adresa de e-mail.
Folosim datele cu caracter personal colectate în următoarele scopuri:
- prestarea serviciilor de onorare a comenzilor, retururilor: prelucrarea datelor are ca temei juridic executarea comenzilor plasate de către tine (art. 6 alin. 1 lit. b) din GDPR), dar și îndeplinirea unor obligații legale, respectiv al celor prevăzute de legislația din domeniul comerțului electronic, al Clientului sau financiar-contabil (art. 6 alin. 1 lit. c) din GDPR);
- contact, cerere ofertă de produse: pentru a răspunde solicitărilor și întrebărilor tale și pentru a răspunde solicitării de ofertă pentru anumite produse, vom prelucra Datele tale, în primul rând în temeiul consimțământului tău (art. 6 alin. 1 lit. a) din GDPR) pe care ni-l oferi în mod implicit prin faptul că alegi să intri în contact cu noi sau, în funcție de scopul mesajului tău sau conținutul acestuia, am putea avea un alt temei juridic al prelucrării, precum necesitatea executării unei comenzi sau contract (art. 6 alin. 1 lit. b) din GDPR) sau interesul nostru legitim (art. 6 alin. 1 lit. f) din GDPR);
- newsletters, creare cont: prelucrarea Datelor în acest scop are ca temei juridic consimțământul tău, exprimat explicit prin bifarea căsuței corespunzătoare, în situația newsletter-ului, sau prin completarea datelor cerute pentru crearea contului.
iToT Piesaria SRL colectează informații și le prelucrează în date statistice. Aceste informații se referă la paginile accesate în interiorul site-urilor, inclusiv adresa IP de la care site-ul este vizitat. iToT Piesaria SRL poate folosi în cadrul site-urilor cookies, stocând temporar date cu caracter personal în următoarele scopuri:
- Pentru a îmbunătăți securitatea accesului;
- Pentru a îmbunătăți tehnica site-ului și a vă furniza un serviciu funcțional.
În diferite secțiuni din site se găsesc linkuri pentru a ne trimite un mesaj/e-mail. Adresa dumneavoastră de e-mail este folosită pentru a vă trimite un răspuns, iar conversația este reținută pentru pentru referințe viitoare. Aceasta și numele furnizat intră în categoria datelor cu caracter personal, iar iToT Piesaria SRL nu le va putea utiliza decât pentru a vă contacta direct pe dumneavoastră.
iToT Piesaria SRL poate dezvălui datele cu caracter personal către terți dacă acest lucru este cerut de lege sau în cazurile de bună credință, aceste acțiuni fiind necesare pentru:
- conformarea la rigorile legii;
- protejarea și apărarea drepturilor de proprietate ale iToT Piesaria SRL și ale site-urilor sale web;
- acționarea în circumstanțe de urgență pentru protejarea siguranței personale a angajaților, utilizatorilor de produse sau servicii sau a persoanelor publice.
Atunci când suntem solicitați să furnizam date cu caracter personal sau ni se permite acest lucru, vor fi dezvăluite doar acele date necesare îndeplinirii obiectului solicitării.
iToT Piesaria SRL nu vinde, schimbă sau închiriază date cu caracter personal către terți.
Suplimentar față de cele de mai sus, colectarea de date cu caracter personal pe site-urile officegarage.ro implică:
- Formularele de plată online atunci când efectuați o tranzacție eCommerce pe unul din website-urile iToT Piesaria SRL, care trebuie completate obligatoriu cu toate informațiile solicitate, inclusiv cu date cu caracter personal. Nu folosim sau colectăm date cu caracter personal colectate de pe site-ul ce are ca scop efectuarea plății denumit și procesator de plăți;
- Etichete Google Adwords, Google Analytics și Facebook Pixel pentru analiza și implementarea de reclame personalizate în mod programatic automatizat.
Orice conversație cu Furnizorul trebuie să aibă loc în limba română. Orice reclamație efectuată într-o limbă de circulație internațională nu va avea efect legal și Furnizorul nu este obligat să răspundă solicitărilor venite într-o altă limbă decât limba română.
3.3. Utilizarea datelor statistice și datelor anonime
iToT Piesaria SRL poate folosi datele statistice sau datele anonime rezultate în urma prelucrării în calitatea sa de operator în următoarele scopuri:
- realizarea de analize/rapoarte;
- realizarea de informări;
- publicarea, promovarea, oferta produselor/serviciilor oferite de către iToT Piesaria SRL.
3.4. Securitatea datelor colectate
iToT Piesaria SRL utilizează metode și tehnologii de securitate sigure și moderne, împreună cu politici aplicate salariaților și proceduri de lucru, inclusiv de control și audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederilor legale în vigoare.
Serverele pe care site-urile sunt găzduite sunt protejate de acces fizic și la distanță limitat, fiind instalate în incinte adecvate tehnic și din punct de vedere al securității. Depunem toate eforturile posibile și justificate comercial pentru a vă proteja datele cu caracter personal colectate. De asemenea, analizăm noile tehnologii în domeniu și, atunci și dacă este cazul, le aplicăm în vederea actualizării sistemelor noastre de securitate. Infrastructura hardware și software utilizată de către iToT Piesaria SRL este periodic analizată din punct de vedere al securității.
3.5. Legături externe
Site-urile pot conține legături spre alte website-uri, în afară controlului iToT Piesaria SRL, website-uri pe care credem că le veți găsi utile. Dacă accesați aceste linkuri veți accesa/vizita site-uri care pot avea o politică de confidențialitate diferită de iToT Piesaria SRL.
3.6. Minori
iToT Piesaria SRL nu vinde produse și/sau servicii persoanelor sub 18 ani. iToT Piesaria SRL poate vinde sau încasa contravaloarea unor produse/servicii destinate minorilor, dar achiziționate de către un adult. Dacă sunteți minor și accesați un site, o puteți face doar dacă sunteți sub supravegherea unui părinte sau a unui tutore legal.
3.7. Impunerea Politicii de confidențialitate și Legislație
Dacă aveți întrebări legate Politica de Confidențialitate sau doriți să fiți informat asupra datelor cu caracter personal prelucrate de către iToT Piesaria SRL și care vă privesc direct, vă rugăm să ne contactați.
Politica de confidențialitate se supune legislației din România. În caz de litigiu, se va încerca mai întâi o rezolvare pe cale amiabilă, în termen de 30 de zile lucrătoare de la înregistrarea reclamației la unul dintre administratori. În cazul în care nu se poate ajunge la o înțelegere în termenul precizat anterior, va fi considerată competentă instanța judecătorească.
4. Drepturi de autor (Copyright)
Întregul conținut al site-ului web www.officegarage.ro – imagini digitale, texte, grafice, simboluri, elemente de grafică web, scripturi, programe și alte date – este proprietatea S.C. iToT Piesaria SRL (www.officegarage.ro) și a furnizorilor săi, fiind apărat de legea pentru protecția drepturilor de autor și de legile privind proprietatea intelectuală și cea industrială.
Folosirea, fără acordul scris al S.C. iToT Piesaria SRL (www.officegarage.ro), a elementelor enumerate mai sus se pedepsește conform legilor în vigoare.
Celelalte mărci prezente pe site-ul www.officegarage.ro, exprimate prin element grafic, text, simbol ori oricare alt element identificator sunt deținute de alte companii și iToT Piesaria SRL nu este în niciun fel afiliat, însă este îndreptățit să folosească aceste elemente identificatoare în scopul de a exemplifica bunurile comercializate.
5. Accesul la site-ul web
Furnizorul acordă acces limitat utilizatorului care accesează site-ul în interes personal și nu îi conferă dreptul de a descărca sau de a modifica, de a reproduce, parțial sau integral, site-ul sau de a copia, de a vinde/revinde sau de a exploata site-ul în orice altă manieră, în scopuri comerciale sau contrare intereselor companiei, fără acordul scris în prealabil de către aceasta.
6. Preț și facturare
Informații despre preț și metoda de facturare le veți regăsi mai jos, după cum urmează:
6.1 Prețul produselor
Prețurile prezentate în pagina produselor sunt exprimate în LEI și sunt finale, incluzând taxa pe valoarea adăugată (TVA), însă nu include costul serviciilor de curierat.
Costul de curierat este exemplificat în coșul de cumpărături în primul pas, pe pagina produsului, în secțiunea de Livrare de pe site și poate fi un cost dinamic în funcție de valoarea comenzii și/sau greutatea produselor.
Prețul prezentat pe factură, chitanță și/sau bon fiscal va fi același cu cel prezentat pe site la momentul efectuării operațiunii, preț la care se adaugă costurile ambalare, manipulare ori alte costuri semnalate în coșul de cumpărături aflat pe site-ul Furnizorului, dacă ele există.
Referitor la produsele comercializate prin comandă cu un termen de livrare de +5 (cinci) zile lucrătoare și cu o valoare mai mare de 300 lei, acestea își vor păstra prețul agreat inițial și vor fi întotdeauna achitate în avans prin card bancar sau transfer bancar.
6.2. Facturarea produselor
Toate produsele vor fi facturate conform legislației în vigoare. Fiecare comandă va genera următoarele documente:
- Factura fiscală emisă conform cerințelor ANAF, unde va fi precizat codul produsului aflat în secțiunea Referință/MPN pe pagina produsului, denumirea comercială, care, după caz, poate să difere față de numele/titlul regăsit pe pagina produsului și prețul plătit cu și fără TVA;
- Aviz de expediție (după caz) ce va însuma toate produsele ce urmează a fi livrate către Client;
- Certificat de garanție aferent produselor, certificat ce va avea instrucțiuni de garanție căror li se vor aplica acești Termeni și Condiții.
Toate documentele vor fi expediate automat prin e-mail (dar și printate, după caz) către adresa electronică folosită în momentul comenzii de către Client. Clientul este răspunzător pentru detaliile introduse în pagina comenzii, dar și de corectitudinea lor.
Dacă o adresă de facturare se schimbă, Clientul este obligat să ne notifice sau să își modifice detaliile din contul de Client.
De asemenea, Clientul este răspunzător pentru descărcarea și înregistrarea documentelor contabile emise de către Furnizor.
7. Condiții de livrare
7.1. Durata livrării
7.1.1. Termenul de livrare al produselor achiziţionate de pe site-ul www.officegarage.ro se încadrează între 1 (una) şi 5 (cinci) zile lucrătoare din momentul confirmării telefonice a comenzii şi este condiţionat de modul de livrare ales de către client şi/sau de stocul de produse existent fizic în magazin sau în depozitul furnizorului. În cazuri excepționale, în sezon de vânzări, termenul de livrare poate să crească, de aceea se recomandă pagina oficiala a companiei de curierat pentru cauze ce ar putea să intervină.
Produsele ce au status La Comanda, vor avea un termen de livrare de minim 3 (trei) zile lucrătoare și maxim 30 (treizeci) zile lucrătoare. În cazuri excepţionale, cu acordul clientului, furnizorul poate extinde termenul de livrare.
7.1.2 Produsele ce sunt semnalizate cu un termen mai mare de livrare decât cel precizat în articol 7.1.1, se vor livra din stocul distribuitorului pe care Furnizorul îl împarte cu importatorul mărcii respective, caz în care i se va comunica din nou clientului termenul de livrare estimativ.
7.1.3 Clientul este obligat să furnizeze o adresă completă de livrare, incluzând strada și numărul, localitatea și județul, codul poștal, dar și alte detalii specifice clienților ce doresc într-o clădire de birouri sau apartamente.
7.2. Modalitati si costuri de livrare
Toate produsele de pe site-ul www.officegarage.ro sunt expediate prin curier rapid (Fan Courier, GLS, DPD) în funcție de adresa de livrare a Clientului.
Costul de transport va fi afișat automat în coșul de cumpărături. Furnizorul își rezervă dreptul de a oferi transport gratuit, de a propune o marjă pentru transport gratuit sau de a alege aleatoriu produse cărora le va acorda transport gratuit.
De asemenea, costurile de livrare sunt afișate și pe pagina produsului.
În cazul în care clientul comandă prin GLS și produsele sunt în stocul Furnizorului, acestea vor fi expediate prin Fan Courier sau DPD, altfel, timpul de livrare se mărește cu 3 zile lucrătoare.
Livrare gratuita peste 500 lei tva inclus la produse ce nu sunt voluminoase si nu au greutate semnificativa. Cosul de cumparaturi va permite automat introducerea unui voucher pentru transport gratuit in cazul in care comanda este eligibila.
7.3. Ambalare
Furnizorul nu își asumă responsabilitatea pentru eventualele defecte fizice datorate transportului, de aceea fiecare client are obligația de a verifica pachetul la primire, indiferent de metoda de livrare aleasă, chiar dacă ambalajele sunt generos dimensionate pentru prevenția defectelor cauzate de transportator.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru defectele mecanice survenite în urma manipulării defectuoase a agenției de curierat, cu toate ca pachetele expediate de către noi sunt asigurate împotriva pagubelor.
8. Disponibilitate produse
Furnizorul poate să comercializeze produsele în limita stocului disponibil. Stocul care se regăsește fizic în magazin sau în depozitul curent. Site-ul www.officegarage.ro afișează disponibilitatea produselor astfel:
8.1. În stoc
Se referă la stocul fizic aflat în depozitul Furnizorului, produsul putând a fi transportat către client, după efectuarea unei comenzi și după confirmarea telefonică.
Pot apărea diferiți termeni cu privire la disponibilitate: Stoc limitat, Ultimele produse în stoc, Stoc Redus, fapt ce semnalizează un număr redus de produse în stoc. În cazul acesta, Furnizorul va verifica stocul fizic astfel încât să corespundă cu cel scriptic în urma unei comenzi pe site.
8.2. Indisponibil / Stoc epuizat
Se referă la faptul că produsul nu se mai poate comanda. Acest lucru înseamnă că nu se mai poate comanda în viitorul apropiat sau că nu mai poate fi achiziționat deloc, din diverse motive, cum ar fi cel că produsul respectiv nu se mai fabrică.
8.4. În curând / Precomandă / La comandă / În depozit
Acest status face referire la faptul că produsele se vor comanda și livra în termenul intervalul 3-30 zile lucrătoare. Totuși, există excepții ce țin de natura companiei de curierat, astfel denumite cauze majore și pot mări timpul de livrare. Ne simțim obligați să vă înștiințăm telefonic sau prin e-mail de acest aspect.
9. Stadiul comenzilor
Comenzile plasate pe site-ul www.officegarage.ro vor primi un mesaj automat pe e-mail și/sau prin SMS, în care se precizează că au fost preluate şi/sau stadiul comenzilor efectuate. Stadiul comenzilor poate fi vizualizat accesând fie un link pus la dispoziție prin e-mail, fie în contul Clientului, secțiunea Istoric Comenzi. Stadiile comenzilor sunt:
9.1. Comanda nouă
În acest caz, se trimite un e-mail clientului cu privire la datele comenzii, cu status de În procesare.
9.2. Comanda anulată
O comandă poate fi anulată când nu se ajunge la un consens în privința livrării sau din alte motive pe care Furnizorul sau Clientul le consideră necesare. Furnizorul își rezervă dreptul de a anula comenzile duplicate sau pe care le consideră nejustificate/irelevante sau a clienților ce înregistrează comenzi multiple pe care nu le confirmă sau nu le ridică din sediul Curierului odată confirmate.
Furnizorul își rezervă dreptul de a își selecta clientela.
9.3. Comanda neridicată
În acest caz, clientul nu a ridicat produsul fără nicio notificare în prealabil și, pe viitor, posibil sa i se refuze dreptul de a cumpăra de pe oricare site pe care Furnizorul va afișa produsele/serviciile sale.
9.4. Comandă în așteptare (stoc 0)
Se referă la faptul că produsul nu se află în stoc, iar Clientul va fi notificat printr-un e-mail/SMS legat de acest aspect. Produsele care nu se află în stoc sunt cele care se aduc la comandă. A se citi articolul 8.4.
9.4.1. Plătită
- Caz în care comanda a fost plătită sau a fost selectată opțiunea de plată ramburs.
9.4.2. Neplătită
- Caz în care s-a optat pentru plata prin card bancar sau transfer bancar și plata nu a fost finalizată.
9.5. Client contactat (nu a răspuns la telefon)
În acest caz, Clientul a fost contactat telefonic și din diferite motive, Furnizorul nu a putut lua legătura pentru confirmarea, respectiv primirea, comenzii.
9.6. Expediată
Comanda a fost confirmată telefonic și a fost expediată către client, urmând a se primi un al doilea e-mail cu numărul de urmărire al coletului și pagina web unde poate fi accesat acel număr.
9.7. Completă
Stadiul acestei comenzi indică faptul că tranzacția este completă și toate condițiile prezentului contract au fost îndeplinite.
10. Politica de returnare a produselor - Drept de retragere
10.1. Cadrul legal
Conform Ordonanței de Urgență Nr. 34/2014 din 04.06.2014, privind drepturile Clienților în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, Clientul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) şi art. 14, în termen de 14 zile lucrătoare de la recepționarea fizică a produsului achiziționat.
În cazul în care a 14-a zi lucrătoare se împlinește într-o zi nelucrătoare din punct de vedere legal, atunci se va lua în considerare următoarea zi lucrătoare.
10.2. Cadrul general
Produsele achiziționate de Client se pot returna, în ambalajul original și în aceeași stare în care au fost recepționate, în termen de 14 zile lucrătoare de la primire, fără penalități şi fără invocarea unui motiv.
Conform legislației în vigoare, Clientul are obligația de a notifica Furnizorul despre intenția de returnare folosind formularul din pagina „Formular retur produs” în cazul în care comanda a fost efectuată în regim de vizitator.
În cazul în care Clientul a comandat folosind un cont de client, atunci returnarea produselor se va face obligatoriu din contul de client prin uneltele puse la dispoziție în secțiunea de Retur.
Produsul va fi returnat împreună cu toate documentele, manualele primite.
10.2.1. Drept de retragere - Înainte de livrarea comenzii
Pentru plasarea comenzii, Clientul se obligă a citi și a accepta necondiționat acești termeni de anulare, termeni constituiți în cadrul legal oferit de către ANPC, dar și de către Uniunea Europeană cu privire la dreptul de a se retrage dintr-un contract la distantă în vederea achiziționării de bunuri și/sau servicii.
De luni pană vineri, Furnizorul predă comenzile pană în orele 17:30 către compania de curierat aflată disponibilă în ziua respectivă, astfel încât toate comenzile plasate pană la orele precizate se pot anula de către Client fără niciun cost suplimentar.
Clientul are dreptul de a primi informații cu privire la produsele comercializate, altele decât cele deja precizate pe pagina produsului și i se vor oferi înainte de predarea comenzii către compania de curierat.
Pentru comenzile plătite prin card bancar, suma va fi returnată doar pe același card utilizat la tranzacționare în maximum 24 de ore de la renunțarea la contract. Decontarea sumelor plătite se va face conform dispozițiilor procesatorului de plăți.
10.2.2. Drept de retragere - După primirea comenzii
Clientul are dreptul, conform O.U.G. 34/2014, de a cere returnarea unui produs în termen de maximum 14 zile de la data facturii și a recepției produsului respectiv, fără a face vreo mențiune. Furnizorul își rezervă dreptul de a solicita informații Clientului cu privire la motivul pentru care îl returnează în scopul îmbunătățirii produselor comercializate pe platforma proprie, dar și în cazul în care există defecte de fabricație, altele decât cele precizate anterior în pagina produsului.
Clientul se obligă să completeze un formular electronic cu toate datele cerute explicit în acel formular.
Clientul are obligația de a returna bunul achiziționat în ambalajul original, cu manualele de utilizare, acolo unde este cazul, dar și împreună cu toate documentele justificative achiziției.
Pentru comenzile plătite prin card bancar, suma va fi returnată doar pe același card utilizat la tranzacționare nu mai târziu de termenul legal prevăzut. Decontarea sumelor plătite se va face conform dispozițiilor procesatorului de plăți.
Toate conversațiile din email vor fi păstrate în vederea furnizării celor mai bune servicii către clienții ale căror produse pot prezenta probleme, dar și în vederea soluționării petițiilor sau reclamațiilor depuse către ANPC.
10.2.3 Cadrul procedural
În termen de maximum 48 de ore lucrătoare de la transmiterea notificării, Clientul va primi un e-mail cu privire la solicitarea înaintată, cu detaliile procesului de returnare a produsului achiziționat.
Produsul se returnează în starea în care a fost primit, în ambalajul original complet și cu toate etichetele intacte, împreună cu factura şi/ sau certificatul de garanție în original sau copie. Pierderea documentelor atrage după sine întârzieri privind restituirea contravalorii produselor sau chiar refuzarea returului.
Dacă returul este acceptat, Clientul poate opta pentru înlocuirea produsului inițial cu un produs identic (în cazul în care primul recepționat a fost defect) sau pentru rambursarea integrală a valorii acestuia. În acest caz, Clientul trebuie să furnizeze un cod IBAN și un nume titular (în cazul persoanelor juridice se va accepta doar cod iban al societății pe care a fost emisă factura fiscală). Pentru comenzile plătite prin card bancar, suma va fi returnată doar pe același card utilizat la tranzacționare nu mai târziu de termenul legal prevăzut. Decontarea sumelor plătite se va face conform dispozițiilor procesatorului de plăți.
Produsul va fi expediat la sediul Furnizorului printr-un serviciu de curierat rapid (DOAR prin curier rapid, EXCLUS Poșta Română) la adresa indicată de către Furnizor comunicată în emailul cu detaliile procesului de returnare a produsului. Orice cost suplimentar de primire al coletului de către Furnizor stă doar în sarcina Clientului.
Contravaloarea produselor returnate va fi restituită în contul bancar specificat de către Client în Formular în termen de maxim 14 zile calendaristice de la data recepționării coletului ce conține produsul returnat. Conform O.U.G. 34/2014, art 14, alin. 2 SAU Pentru comenzile plătite prin card bancar, suma va fi returnată doar pe același card utilizat la tranzacționare nu mai târziu de termenul legal prevăzut. Decontarea sumelor plătite se va face conform dispozițiilor procesatorului de plăți. Orice cost suplimentar de primire al coletului de către Furnizor stă doar în sarcina Clientului.
De asemenea, te rugăm să te asiguri că produsele pe care vrei să le returnezi îndeplinesc toate condițiile următoare: produsele au sigiliul, etichetele intacte, nu sunt rupte, nu prezintă urme de folosire sau uzură, în caz contrar ne vedem obligați să acceptam returul.
11. Declinarea responsabilității
Conținutul site-ului www.officegarage.ro este construit cu cea mai mare grijă, astfel încât prețurile, imaginile și caracteristicile produselor să fie reale, însă pot există erori în datele afișate pe site, din diferite cauze.
Furnizorul nu își asumă responsabilitatea pentru eventualele greșeli de tipar sau de afișare, în legătură cu prețurile, caracteristicile, imaginile etc.
Acest lucru se poate întâmpla dacă prețul produsului sau unele caracteristici ale acestuia au fost greșit introduse în bazele noastre de date sau afișate greșit ori importate greșit prin diverse tehnici de afișare a produselor, tehnici ce sunt dependente de personalizarea interfeței web a Furnizorului.
Furnizorul își rezervă dreptul de a anula livrarea respectivului produs și de a anunța Clientul, în cel mai scurt timp posibil, despre eroarea survenită, iar în cazul în care produsul este deja livrat, Clientul este obligat să îl returneze de îndată, suportând costurile de transport ca urmare a unei greșeli de tipar, cu posibilitatea de a i se schimba produsul respectiv sau a i se restitui suma aferentă, minus costurile de livrare.
De asemenea, imaginile produselor sunt prezentate pe site ca un exemplu orientativ. Produsele pot fi diferite de imaginile prezentate pe site, având mici modificări datorită modificării caracteristicilor, design-ului, etc. Furnizorul depune eforturi în vederea afișării tuturor specificațiilor produsului, dar dat fiind faptul că ele sunt importate de la terți Furnizori, aceste specificații pot să difere, caz în care iToT Piesaria SRL nu își asumă responsabilitatea.
Imaginile afișate pot fi manipulate de către dispozitivul din care accesați site-ul web, așadar informațiile referitoare la culoare, model și alte informații denumite "Opțiuni" se vor face vizibile pe pagina produsului astfel încât clientul să poată avea toate informațiile la îndemână.
Exemplificare: un dispozitiv mobil poate afișa culoare Negru ca fiind Gri Închis în anumite poze, caz în care Furnizorul nu își asumă responsabilitatea.
Produsele livrate prin intermediul site-ului www.officegarage.ro beneficiază de perioadă de garanție, aflată în limita legală, ce va fi afișată pe site pentru fiecare produs în parte. Altfel spus, fiecare produs va fi însoțit de certificatul de garanție aferent. Pentru produsele ieșite din garanție, Furnizorul poate asigura servicii contra cost.
Mai multe informații despre Garanția Produselor regăsiți pe pagina dedicată.
12. Litigii
Orice litigiu apărut în legătură cu utilizarea serviciilor Furnizorului va fi rezolvat pe cale amiabilă. În cazul în care nu s-a putut realiza procesul de conciliere, competența revine instanțelor de judecată competente. Fiind de acord cu acești Termeni și Condiții, clientul își asumă în totalitate aceste riscuri.
Puteți folosi platforma de soluționare a litigiilor pusă la dispoziție de Uniunea Europeană urmând acest link.
13. Condiții de cumpărare
După trimiterea comenzii dumneavoastră, veți primi automat un mesaj de confirmare, în format electronic, pe adresa electronică pe care o dețineți, cu condiția să fie una funcțională. Pot surveni erori în transmiterea acestor mesaje, erori de natură tehnologică, de care Furnizorul nu este responsabil. Clientul se asigură că adresa de e-mail este funcțională și că dosarele Spam/Junk nu filtrează mesajele primite de la Furnizor.
Comanda va fi preluată de un reprezentant de vânzări din cadrul companiei S.C. iToT Piesaria SRL, după care veți fi înștiințat printr-un mesaj electronic (e-mail) despre disponibilitatea și termenul de livrare. În acest mod, se încheie un valabil contract de vânzare – cumpărare între părți, în urma finalizării procesului de cumpărare semnalat prin butonul de Trimite Comanda, fapt care implică o obligație de cumpărare.
Obiectul contractului îl constituie produsul/produsele pe care doriți să le cumpărați prin efectuarea unei comenzi online, comandă care v-a fost confirmată electronic ulterior de către echipa S.C. iToT Piesaria SRL Ne asumăm promisiunea de a o livra în termenii stabiliți, iar dumneavoastră vă exprimați promisiunea de a o cumpăra.
Important de menționat este faptul că prețurile sunt actualizate zilnic. Ele sunt valabile 3 zile din momentul confirmării acestora. Pentru produsele care se aduc pe bază de comandă, se poate solicita un avans procentual sau total ce se va efectua prin plata folosind un card sau transfer bancar.
Renunțarea la produsele aduse pe bază de comandă presupune renunțarea și la avansului plătit pentru produs.
14. Metode de plată
În prezent, piesăria.ro oferă 3 metode prin care se pot plăti comenzilor plasate pe magazinul online și care se supun legislației în vigoare.
14.1. Plata ramburs
Pentru a putea plăti ramburs este necesar să plasați o comandă efectiv și să bifați opțiunea finală: Plătesc ramburs. Plata ramburs este taxabila cu 5 lei (tva inclus), cost de procesare contravaloare produs ce nu este implicit parte din prețul serviciului de curierat.
Livrarea efectivă a produselor se va face după confirmarea comenzii de către un angajat al Furnizorului.
14.2. Plata prin transfer bancar
Pentru a putea plăti prin transfer bancar este necesar să bifați opțiunea finală de plata prin transfer, urmând ca la finalizarea comenzii să primiți detalii pe e-mail și în browser despre contul bancar și detaliile necesare plății.
Livrarea efectivă a produselor se va face după confirmarea plății din partea băncii noastre. Pentru durata timpului de transfer, vă rugăm să solicitați mai multe informații din partea băncii dumnevoastră.
Furnizorul nu este responsabil pentru orice întârziere a confirmării datorită proceselor de plată ale băncii Clientului.
14.3. Plata prin card de credit sau debit
Plata prin card de credit este oferită de către NETOPIA FINANCIAL SERVICES S.R.L., denumită în continuare Procesator, societate comercială cu sediul în Bd. Dimitrie Pompeiu nr 9-9A, Iride Business Park, Clădirea nr. 24, camera 4A, et. 4, sector 2, 020335 BUCUREȘTI, CUI 43131360, RECOM J40/12763/2020.
Plata se poate face cu un card VISA sau Mastercard în condițiile prevăzute de către Procesator cu respectarea normelor și termenilor VISA și Mastercard.
Procesatorul nu percepe comision de plată pentru Client, astfel că prețul vizualizat în pagina finală de comandă va fi cel final.
De asemenea, nu există plăți recurente pentru produsele și/sau serviciile noastre.
Se acceptă plata în 6 rate pentru cardurile emise de către următoarele bănci: CreditEurope Bank, Banca Transilvania, Garanti Bank, Alpha Bank. ITOT PIESARIA SRL nu percepe comision sau dobândă pentru tranzacție, totul se procesează conform condițiilor agreate de către Client cu banca emitentă.
15. Garanția produselor
15.1. Definiție
Prin garanție se înțelege obligativitatea Furnizorului de a întreprinde activități de soluționare a problemelor care ar putea să apară după achiziționarea produselor de către Client, limitându-se doar la defectele de fabricație. Aceasta este acordată pe o perioadă de minim 6 luni de la data recepționării produsului de către client, dată ce pornește de la înregistrarea ca Livrat în baza de date a curierului sau prin semnarea unei chitanțe în cazul livrării cu un agent iToT Piesaria SRL.
Perioada de garanție este afișată pe fiecare pagină a produsului.
Uneori, este posibil ca anumite produse să aibă o promoție specială și implicit o perioadă de garanție mai mică sau mai mare, dar și posibilitatea de extra garanție (garanție suplimentară) cu un cost de minim 10% față de prețul inițial.
15.2. Condiții de acordare a garanției
Garanția este în conformitate cu prevederile O.G. 21/1992, Legea 449/2003 și O.G. 174/2008, revizuită și completată. Termenul de garanție este afișat pe pagina produsului și devine activ de la data recepționării produsului, cu durată medie de utilizare de 24 luni sau mai puțin în cazul Acumulatorilor.
Asigurarea garanției va fi efectuată de reprezentantul oficial al producătorului înscris pe certificatul de garanție. Termenul de remediere a deficiențelor constatate este de 14 zile calendaristice conform LG 49/2003 din momentul predării produsului către Furnizor. Modalitățile de asigurare a garanției sunt: întreținere, reparare, înlocuire.
Producătorul decide ce metodă este pretabilă pentru bunul respectiv.
Garanția se acordă în anumite circumstanțe: Produsul defect este înlocuit doar dacă acesta nu a fost alterat fizic și/sau mecanic.
În cazul în care produsul nu se mai poate repara sau înlocui, se va oferi contravaloarea plătită inițial de către Client.
15.3 Cazuri în care nu se acordă garanția
- Prezintă defecte fizice precum: lovituri, crăpături, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc.;
- Au etichete sau sigilii de garanție deteriorate, îndepărtate sau modificate;
- Au fost utilizate în condiții inadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzătoare, supunerea la variații mari de temperatură și presiune, șocuri mecanice, manipulare incorectă, utilizarea produselor în condiții de umiditate, praf, noxe sau sub acțiunea substanțelor chimice etc.);
- Alte cazuri: setări și instalări incorecte, surse defecte, prize fără împământare, pătrunderea de lichide, metale sau alte substanțe în interiorul echipamentelor, intervenția mecanică asupra produselor, conectarea sau deconectarea anumitelor componente în timpul funcționării echipamentelor.
Produsele comercializate pe site-ul Furnizorului nu sunt destinate instalării în regim propriu, ele fiind rezervate profesioniștilor autorizați.
16. Politica Cookies
www.officegarage.ro utilizează cookie-uri pentru a reține informații legate de persoanele care comandă și utilizează site-ul web, dar și în ce mod.
Controleaza-ti confidentialitatea chiar acum!
Informațiile prezentate în continuare au scopul de vă aduce la cunoștință mai multe detalii despre plasarea, utilizarea și administrarea cookie-urilor utilizate de site-ul www.officegarage.ro. De asemenea, sunt prezente și câteva linkuri utile legate de acest subiect. În cazul în care aveți nevoie de mai multe informații și ele nu se regăsesc mai jos, ne puteți contacta folosind informațiile furnizate la pagina contact.
Vă rugăm să citiți cu atenție informațiile următoare:
Acest website folosește cookie-uri (atât proprii, cât și de la terți) pentru a furniza vizitatorilor o experiență mult mai bună de navigare și servicii adaptate nevoilor și interesului fiecăruia. În ceea ce numim „web 2.0”, cookie-urile joacă un rol important în facilitarea accesului și livrării multiplelor servicii de care utilizatorul se bucură pe internet, cum ar fi:
- Personalizarea anumitor setări, precum limba în care este vizualizat un site, moneda în care se exprimă anumite prețuri sau tarife, păstrarea și memorarea opțiunilor pentru diverse produse (măsuri, alte detalii etc) în coș, este utilă în generarea flexibilității „coșului de cumpărături” (accesarea preferințelor vechi prin butonul „înainte” și „înapoi”);
- Cookie-urile oferă deținătorilor de site-uri un feedback important asupra modului de utilizare a site-urile lor de către utilizatori, astfel încât să fie mai eficiente și mai accesibile pentru public;
- Permit aplicațiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse într-un anumit site pentru a crea o experiență de navigare mai valoroasă, mai utilă și mai plăcută;
- Îmbunătățesc eficiența publicității online.
16.1. Ce este un cookie?
Un „Internet Cookie” (termen cunoscut și ca „browser cookie” sau „HTTP cookie” sau pur și simplu „cookie”) este un fișier de mici dimensiuni, format din litere și numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web server unui browser (ex: Chrome, Internet Explorer, Firefox) și este complet „pasiv” (nu conține programe software, viruși sau spyware și nu poate accesa informațiile de pe hard drive-ul utilizatorului).
Un cookie este format din 2 părți: numele și conținutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existență a unui cookie este determinată; tehnic, doar webserver-ul care a trimis cookie-ul îl poate accesa din nou în momentul în care un utilizator se întoarce pe website-ul asociat web server-ului respectiv. Cookie-urile în sine nu solicită informații cu caracter personal pentru a putea fi utilizate și, în cele mai multe cazuri, nu identifică personal utilizatorii de Internet.
16.2. Care sunt avantajele cookie-urilor?
Un cookie conține informații care fac legătura între un web browser (utilizatorul) și un web server, mai exact un website. Dacă un browser accesează acel server din nou, acesta poate citi informația deja stocată și reacționa în consecință.
Cookie-urile asigură utilizatorilor o experiență plăcută de navigare și susțin eforturile multor website-uri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorilor (ex: preferințele în materie de confidențialitate online, opțiunile privind limba site-ului, coșurile de cumpărături sau publicitatea relevantă).
16.3. Care este durata de viata a unui cookie?
Cookie-urile sunt administrate de un webserver. Durata de viață a unui cookie poate varia semnificativ, depinzând de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusiv pentru o singura sesiune („session cookies”) și nu mai sunt reținute o data ce utilizatorul a părăsit website-ul, iar unele cookie-uri sunt reținute și refolosite de fiecare dată când utilizatorul revine pe acel website („cookie-uri permanente”). Cu toate aceste, cookie-urile pot fi șterse de un utilizator în orice moment prin intermediul setărilor browser-ului.
16.4. Ce sunt cookie-urile plasate de terți?
Anumite secțiuni de conținut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terțe părți / furnizori (ex: un video de pe youtube sau o reclamă). Aceste terțe părți pot plasa, de asemenea, cookie-uri prin intermediul site-ului și ele se numesc “third party cookies”, pentru că nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terți trebuie să respecte de asemenea legea în vigoare și politicile de confidentialitate ale deținatorului site-ului.
16.5. Cum sunt folosite cookie-urile de catre acest site?
O vizită pe acest site poate plasa cookie-uri în scopuri de:
- Cookie-urile de performanță: Rețin preferințele utilizatorului pe acest site, astfel încât să nu mai fie nevoie de setarea lor la fiecare vizitare a site-ului;
- Cookie-urile pentru analiză vizitatorilor: De fiecare dată când un utilizator vizitează acest site, softul de analytics furnizat de o terță parte (Google Analytics) generează un cookie de analiză a utilizatorului. Acest cookie ne spune dacă ați mai vizitat acest site până acum. Browser-ul ne va spune dacă aveți acest cookie, iar dacă nu, vom genera unul. Acesta permite monitorizarea utilizatorilor unici care ne vizitează și cât de des o fac. Atât timp cât nu sunteți înregistrat pe acest site, acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele fizice, ele fiind folosite doar în scop statistic. Dacă sunteți înregistrat putem ști, de asemenea, detaliile pe care ni le-ați furnizat, cum ar fi adresa de e-mail și username-ul, acestea fiind supuse confidențialității și prevederilor din „Politica de confidențialitate„, precum și prevederilor legislației în vigoare cu privire la protejarea datelor cu caracter personal;
- Cookie-urile pentru înregistrare: Atunci când vă înregistrați pe acest site, generăm un cookie care ne anunță dacă sunteți înregistrat sau nu. Serverele noastre folosesc aceste cookie-uri pentru a ne arată contul cu care sunteți înregistrat și dacă aveți permisiunea pentru un serviciu anume. De asemenea, ne permite să asociem orice comentariu pe care îl postați pe site-ul nostru cu username-ul dumneavoastră;
- Alte cookie-uri ale terțelor părți: Pe unele pagini, terții pot seta propriile cookie-uri anonime, în scopul de a urmări succesul unei aplicații sau pentru a personaliza o aplicație. Datorită modului de utilizare, acest site nu poate accesa aceste cookie-uri, la fel cum terțele părți nu pot accesa cookie-urile deținute de acest site. De exemplu, când distribuiți un articol folosind butonul pentru rețelele sociale aflat pe acest site, acea rețea socială va înregistra activitatea dumneavoastră.
Astfel că, regăsim următoarele tipuri de cookie:
Nume cookie | Domeniu | Tip | Descriere |
PHPSESSID | officegarage.ro | Necesar | Acest cookie este nativ pentru aplicațiile PHP. Cookie-ul este folosit pentru a stoca și identifica ID-ul unic de sesiune al utilizatorilor în scopul de a gestiona sesiunea utilizatorului pe site. Cookie-ul este un cookie de sesiune și este șters atunci când toate ferestrele browserului sunt închise. |
PrestaShop-7c08e06f02fb558227654c41b425f3a9 | officegarage.ro | Necesar | Functionalitatea platformei Prestashop. |
_gid | officegarage.ro | Statistici | Acest cookie este instalat de Google Analytics. Cookie-ul este utilizat pentru a stoca informații despre modul în care vizitatorii folosesc un site web și ajută la crearea unui raport de analiză a funcționării site-ului web. Datele colectate, inclusiv numărul de vizitatori, sursa de unde provin și paginile vizitate într-o formă anonimă. |
_dc_gtm_UA-212143547-1 | officegarage.ro | Statistici | Acest cookie este setat de Google și este utilizat pentru a distinge utilizatorii. |
_fbp | officegarage.ro | Marketing | Acest cookie este setat de Facebook pentru a furniza reclame atunci când acestea sunt pe Facebook sau o platformă digitală alimentată de publicitatea Facebook după ce ați vizitat acest site web. |
test_cookie | doubleclick.net | Analiza | Acest cookie este setat de doubleclick.net. Scopul cookie-ului este de a determina dacă browserul utilizatorului acceptă cookie-uri. |
IDE | doubleclick.net | Marketing | Folosit de Google DoubleClick și stochează informații despre modul în care utilizatorul utilizează site-ul web și orice altă reclamă înainte de a vizita site-ul web. Aceasta este utilizată pentru a prezenta utilizatorilor reclame relevante pentru ei în funcție de profilul utilizatorului. |
OGPC | google.com | Marketing | Functionalitea si imbunatatirea reclamelor prin intermediul Google Ads. |
_ga | officegarage.ro | Statistici | Acest cookie este instalat de Google Analytics. Cookie-ul este utilizat pentru a calcula datele despre vizitatori, sesiuni, campanii și pentru a urmări utilizarea site-ului pentru raportul analitic al site-ului. Cookie-urile stochează informații în mod anonim și atribuie un număr generat aleatoriu pentru a identifica vizitatori unici. |
_gcl_au | officegarage.ro | Marketing | Acest cookie este instalat de Google Adsense. Cookie-ul este utilizat pentru a calcula datele despre vizitatori, sesiuni, campanii și pentru a urmări utilizarea site-ului pentru raportul analitic al site-ului. Cookie-urile stochează informații în mod anonim și atribuie un număr generat aleatoriu pentru a identifica vizitatori unici. |
1P_JAR, CONSENT, NID | google.com | Marketing | Setat de Google. Acest grup setează un ID unic pentru a vă aminti preferințele și alte informații, cum ar fi statisticile site-ului web și pentru a urmări ratele de conversie. Politicile Google pot fi consultate la https://policies.google.com/technologies/types |
16.6. De ce sunt cookie-urile importante pentru Internet?
Cookie-urile reprezintă punctul central al funcționării eficiente a Internetului, ajutând la generarea unei experiențe de navigare armonioase și adaptată preferințelor și intereselor fiecărui utilizator. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor poate face ca unele site-uri să fie imposibil de folosit. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor nu înseamnă că nu veți mai primi publicitate online, ci doar că aceasta nu va mai putea ține cont de preferințele și interesele dumneavoastră, evidențiate prin comportamentul de navigare.
Exemple de întrebuințări importante ale cookie-urilor (care nu necesită autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont):
- Conținut și servicii adaptate preferințelor utilizatorului: categorii de știri, vreme, sport, hărți, servicii publice și guvernamentale, site-uri de entertainment și servicii de travel;
- Oferte adaptate pe interesele utilizatorilor: reținerea parolelor, preferințele de limbă;
- Reținerea filtrelor de protecție a copiilor privind conținutul pe Internet (opțiuni family mode, funcții de safe search);
- Limitarea frecvenței de difuzare a reclamelor: limitarea numărului de afișări a unei reclame pentru un anumit utilizator pe un site;
- Furnizarea de publicitate mai relevantă pentru utilizator.
- Măsurarea, optimizarea și caracteristicile de analiză: cum ar fi confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de conținut este vizualizat și modul cum un utilizator ajunge pe un website (ex prin motoare de căutare, direct, din alte website-uri etc). Website-urile derulează aceste analize a utilizării lor pentru a îmbunătăți site-urile în beneficiul utilizatorilor.
16.7. Securitate și probleme legate de confidențialitate
Cookie-urile NU sunt viruși! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcătuite din bucăți de cod, așa că nu pot fi executate și nu pornesc singure. În consecință, nu se pot duplica sau replica pe alte rețele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot îndeplini aceste funcții, nu pot fi considerate viruși.
Cookie-urile pot fi totuși folosite pentru scopuri negative. Deoarece stochează informații despre preferințele și istoricul de navigare al utilizatorilor, atât pe un anume site, cât și pe mai multe alte site-uri, cookie-urile pot fi folosite că o formă de Spyware. Multe produse anti-spyware sunt conștiente de acest fapt și în mod constant marchează cookie-urile pentru a fi șterse în cadrul procedurilor de ștergere/scanare anti-virus/anti-spyware.
În general, browserele au setări de confidențialitate care furnizează diferite nivele de acceptare a cookie-urilor, perioadă de valabilitate și ștergere automată după ce utilizatorul a vizitat un anumit site.
16.8. Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri
Deoarece protecția identității este foarte valoroasă și reprezintă dreptul fiecărui utilizator de Internet, este indicat să se știe ce eventuale probleme pot crea cookie-urile. Pentru că prin intermediul lor se transmit în mod constant și în ambele sensuri informații între browser și website, dacă un atacator sau persoană neautorizată intervine în parcursul de transmitere a datelor, informațiile conținute de cookie pot fi interceptate. Dar acest lucru se poate întâmpla rar și doar dacă browser-ul se conectează la server folosind o rețea necriptată (ex: o rețea WiFi nesecurizată).
Alte atacuri bazate pe cookie implică setări greșite ale cookie-urilor pe servere. Dacă un website nu solicită browser-ului să folosească doar canale criptate, atacatorii pot folosi această vulnerabilitate pentru a păcăli browserele în a trimite informații prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizează apoi informațiile în scopuri de a accesa neautorizat anumite site-uri. Este foarte important să fiți atenți în alegerea metodei celei mai potrivite de protecție a informațiilor personale.
16.9. Sfaturi pentru o navigare sigura și responsabilă bazată pe cookie-uri
Datorită flexibilității lor și a faptului că majoritatea dintre cele mai vizitate și mai mari site-uri folosesc cookie-uri, acestea sunt aproape imposibil de evitat. Dezactivarea cookie-urilor nu va permite accesul utilizatorului pe site-urile cele mai răspândite și utilizate, printre care Youtube, Gmail, Yahoo și altele.
Iată câteva sfaturi care vă pot asigura că navigați fără griji, însă cu ajutorul cookie-urilor:
- Particularizați-vă setările browser-ului în ceea ce privește cookie-urile pentru a reflectă un nivel confortabil pentru voi al securității utilizării cookie-urilor;
- Dacă nu vă deranjează cookie-urile și sunteți singura persoană care utilizează computerul, puteți seta termene lungi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare și al datelor personale de acces;
- Dacă împărțiți accesul la calculator, puteți lua în considerare setarea browser-ului pentru a șterge datele individuale de navigare de fiecare dată când închideți browser-ul. Aceasta este o variantă de a accesa site-urile care plasează cookie-uri și de a șterge orice informație de vizitare la închiderea sesiunii navigare;
- Instalați-vă și actualizați-vă constant aplicații antispyware. Multe dintre aplicațiile de detectare și prevenire a spyware-ului includ detectarea atacurilor pe site-uri. Astfel, împiedică browser-ul de la a accesa website-uri care ar putea să exploateze vulnerabilitățile browser-ului sau să descarce software periculos;
- Asigurați-vă că aveți browser-ul mereu actualizat. Multe dintre atacurile bazate pe cookies se realizează exploatând punctele slabe ale versiunilor vechi ale browserelor;
- Întotdeauna veți folosi butonul pus la dispoziție de deconectarea din contul de utilizator.
Cookie-urile sunt pretutindeni și nu pot fi evitate dacă doriți să vă bucurați de acces pe cele mai bune și cele mai mari site-uri de pe Internet, locale sau internaționale. Cu o înțelegere clară a modului lor de operare și a beneficiilor pe care le aduc, puteți lua măsurile necesare de securitate astfel încât să puteți naviga cu încredere pe internet.
16.10. Cum pot opri cookie-urile?
Dezactivarea și refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat și folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu înseamnă că nu veți mai primi/vedea publicitatea online.
Este posibilă setarea din browser pentru ca aceste cookie-uri să nu mai fie acceptate sau puteți seta browser-ul să accepte cookie-uri de la un site anume. Dar, de exemplu, dacă nu sunteți înregistrat folosind cookie-urile, nu vei putea lăsa comentarii.
Toate browserele moderne oferă posibilitatea de a schimba setările cookie-urilor. Aceste setări se găsesc de regulă în „opțiuni” sau în meniul de „preferințe” al browser-ului dvs.
Pentru a înțelege aceste setări, următoarele linkuri pot fi utile, altfel puteți folosi opțiunea „ajutor” a browser-ului pentru mai multe detalii:
Setări cookies în Microsoft Edge
Setări cookies în Mozilla Firefox
Setări cookies în Google Chrome
Setări cookies în Apple Safari
Setări cookies în Opera
Pentru setările cookie-urilor generate de terți, puteți consulta și site-ul: https://www.youronlinechoices.com/ro/
16.11. Link-uri utile
Dacă doriți să aflați mai multe informații despre cookie-uri și la ce sunt utilizate, recomandăm următoarele linkuri:
All About Cookies
Pentru mai multe detalii legate de probleme de confidențialitate, puteți accesa și următoarele linkuri:
www.dreptonline.ro
www.iabeurope.eu
www.guardian.co.uk
Istoric modificări:
- 11 Februarie 2023 (introducere inițială).
- 25 Aprilie 2023 (se modifică secțiunea 14.3. Plata prin card de credit sau debit).